Wednesday, January 06, 2016

❄Winter in Seoul

1
2
4
3

So I'll be jetting off to Phuket in 2 hours time, and I thought of doing up an entry cuz I didn't want to leave this space empty for the next couple of days~ Yes, still living up to my 2016 resolution of blogging more often. Lol.

Anyway, 2 weeks back, I travelled alone to Seoul, hoping to spend a White Christmas! Even if it doesn't snow, I thought it'd be nice to spend it somewhere... C O L D??? I really love celebrating X'mas but I just hate X'mas in Singapore, any of you guys feel me? It's so hot and humid, it doesn't even feel Christmas-y. Hahhaa
I like the idea of being all wrapped up in layers, sipping my hot chocolate in the cold weather
This was definitely quite a YOLO trip. I only booked my tickets a week before flying! I had to rush all my work within that week, run errands, dig out all my winter wear, pack the luggage.. ahhh I was so unprepared! 
PC235683

This was Day 1 in Seoul! I arrived super early at 7am?? Yawnz
Kinda crashed in my room till 2pm before waking up to meet my friends in Korea!
PC235686a

First stop was to Bukchon cuz my friend had other Sg friends too who wanted to visit here~
It's my 3rd time here already lol oh god.
PC235688
PC235693a
PC235694a
It took me some time to get used to the cold... I couldn't even control my mouth properly while speaking on the 1st day please!
We headed over to Hongdae later in the evening for dinner and drinks. It was only the first day but friends all no give chance, I got so wasted. ;( Soju is such a killer, really.


DAY 2
We headed over to Bau House Dog Cafe! My second time here and I'm still loving it. The dogs are just all so cute!
PC245746

But omg this white dog was just a terror!! Super hyper and active and pounced on anyone who had treats in their hands!! Just look at how I was being attacked.. LOL.
PC245747
I love that the dogs here are not smelly at all.. and I really mean NOT SMELLY. Like yknow how dogs always have this weird 'dog smell'?? No idea why there are so many dogs in the cafe but there's just no dog smell.

Then to Garosu-Gil located at Sinsa! Lotsa cafes around along this street!
PC245748
PC245749a

3CE store!! Luckily not much damage done this time round cuz I bought ALOT during my previous trip in Oct. Like seriously... I bought so many eye-shadows and lip colours, I wonder how many eyes & lips I have.... 
I doubt I can even finish using all of them in the next 5 years.
PC245751a
PC245752
Everyone needs a lil pink
PC245753a

And to Myeongdong! What a packed Day 2. Hahahahaha
PC245772
PC245779
PC245782
PC245785
PC245789
PC245796a


DAY 3
IT'S CHRISTMAS DAY TODAY!!!! Met up with Janelle and had brunch at Itaewon!
PC255810a

We had our brunch at The Flying Pan! Sorry no pics of food... This was really a super chill trip. I didn't snap much pics!!
PC255823 PC255822a

And Bingsu for dessert after dinner with Jan! This is from the store 'Sulbing' which you can probably find it everywhere, they have so many branches all around Seoul!
PC255853
PC255826
PC255837
PC255843a

Back home to change before meeting all of our friends again to party!!
AND OMGAWDZ MY PRAYERS WERE HEARD. IT SNOWED. JUST BEFORE CHRISTMAS ENDED!!! Like it started snowing at 11pm-ish for an hour++. SO SO SO HAPPY?!?!?

But then omg I guess cuz it was very cold + my friends wanted to hurry to the club since it was pretty late after our pre-drinks. They just flagged a cab without giving me the chance to snap pics of the snow!!! :( So all I have is this sucky video I saved from my Snapchat. CRIES
Party was crazy as hell. We went to Club Syndrome at Gangnam! Super fun!!!
And I made friends with so many other local Koreans hahahaha


DAY 4
Woke up real late on Day 4 cuz I was too shagged from all the partying. Seriously aging not kidding, I take so long to 'recover' from partying lately. I used to be able to do so much better~~
Anywayz, my friends decided to abandon me on this day damn sad. Okay la not abandon but all of them were busy with their stuff so I didn't want to bother them. Happened to check my messages and saw a few messages from the Korean friends I made last night in the club. Hhahaha so I met one of them up for lunch!
PC265855
Quite like the above picture but it turned out blur :(

PC265857a
PC265860
PC265866 PC265877a


DAY 5
Jan and I woke up super early cuz it was our last day in Seoul and we wanted to maximise it!
First stop was to Cityhall to ice skate, something that I have been wanting to do for the LONGEST time!!
PC275879
PC275888
PC275896a
PC275897
Anyway lots of people were giving me weird stares that day cuz it was freaking -8°C and I wore like this out! LOL

Yay finally my turn to ice skate! It was super cheap?! Only 1000won ($1.20) for an hour!
PC275905a
Regretted wearing just stockings cuz I fell down twice and my knee bled and bruised so badly :( sobz

And meet Janelle, who accompanied me mostly during this Seoul trip :) She's also the one who snapped most of my photos/OOTDs for me! Thank you so much babe!!!! I won't be able to deal with the loneliness if not for you!! Hugzzz!!
PC275915
PC275918b PC275918a

And to Myeongdong again cuz Jan wanted to try the O'sulloc Tea House so badly! Hahaha
PC275919

And then it was time for me to fly back to Singapore!
It was a fun trip and I look forward to my next Seoul trip!! Don't think it will be anytime soon since I just visited Seoul twice in 3 months.... But ahhhh I really love this city so much! The food, the endless cosmetics + beauty shops, the vibes... Can't wait for the next already!

Till then,
Shenny

PS: I did a guide on Where and What to Eat in Seoul Guide over here! Click to read for more!

17 comments:

  1. Your blog is wonderful. Thanks for sharing your stories!

    ReplyDelete
  2. Your blog is awesome and you are so pretty and adorable :3 kawaii ^_^ Thx for this blog. As for me, i've been in seoul a couple of years ago. By the by, this service helped me in travel questions.Seoul is heaven for passionate foodies. Whether tucking into the snacks of commoners or the cuisine of kings, you just can’t lose. A hanjeongsik (multicourse banquet) is a feast as much for the eyes as the tummy, as are the creations of chefs crafting neo-Korean dishes. Seoul must be on the everyone's bucket list.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear :)) And I agree, Seoul is really awesome!! I love it!

      Delete
  3. Hi! May i know where did you get your nude stockings from? Does it really fight the cold?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello! Eh honestly I can't rmb! Its either online from Taobao, or Bangkok or this Singapore shop called DaZhiang that sells alot of stuff including stockings!

      Delete
  4. where did you go for your ice skating? TIA

    ReplyDelete
    Replies
    1. It's at City hall! U should see the ice skating rink once u exit, its pretty big!

      Delete
  5. Thanks for an anwesome blog! May I know what camera did u use?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you! I am using the olympus epl7 :)

      Delete
  6. Great entry! Gave me alot of insight of where to go when i travel to seoul! Btw just curious, do you feel cold wearing just stockings?? Im planning for a trip in winter and i refuse to look like a bazhang LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks :) hahaha I think it really depends on individual, whether u can take the cold! My stockings are a lil thicker so its fine! On some days it gets really cold, so I would wear my Uniqlo heattech leggings!

      Anyway here's my latest post on Seoul - Where and What to eat in Seoul, you can check it out:
      http://www.shennyyang.com/2016/12/where-what-to-eat-in-seoul.html

      Delete
  7. Wow~ Fantastic!!:) It's really so helpful. When I traveled to Seoul, Korea, I played with Korean local friends who are sooooo kind and really soooooo funny. I want to share the website tourmatekorea.kr ! Enjoy your Trip!:)

    ReplyDelete
  8. Wow lovely blog shenny...cos I was thinking of spending Christmas in Seoul.Have only in Seoul during transit to other countries.Now am excited already by your trip.
    Thanks

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello!! You're welcome! You'll love Seoul as much as I did too :D

      Delete