Wednesday, December 14, 2011

Scotland - Edinburgh

I remembered we reach the airport a tad too early, so we settled in some cafe while waiting for time to pass. I misread the gate closing time as the boarding time, so we ended up chasing after the plane. Hahahahah hilarious, reminds me so much of my Peru times when we chased after almost every single flight &Phuket with Jingxuan when we almost missed our plane as well. Lol~

IMG_9371

We reached Edinburgh in... 2hours time? Pretty fast. Then we were stuck in the airport cuz I didn't know the way to the hotel. LOL. In the end I had to pay to use the computer in the airport to check for directions hahahaha #researchfail
IMG_9372
Hotel room which was $500 for 2nights? WAH PIANG SO EX. And it's just a guesthouse ok...
It was the peak period when we visited!! Blame it on the international festival!!

IMG_9378
We went to the musuem cuz according to lonely planet, it's one of the top 10 things to do LOL.

Ohya one of the top 10 things to do includes a 'Ghost' tour in same creepy lane. Really tempted to go and my mum even said she'll accompany me... but it's scary uh?? Very scared I will be possessed or something. I must have been watching too much of incredible tales HAHAHA.

IMG_9392

All the buildings here are greyish/brown in colour which is damn dull.
Looks really interesting initially but after a while..... the whole town looks quite gloomy especially when it's raining lol.

IMG_9394

IMG_9402
FRINGE festival!

IMG_9406

And it is really REALLY COLD. Accompanied with strong winds and drizzles....... ~.~

IMG_9414

IMG_9416 IMG_9419

IMG_9420

IMG_9434

IMG_9441

IMG_9449

IMG_9450

IMG_9452
We went to watch one of the dancing show as well.......... but i fell asleep halfway cuz idk how to appreciate such dance. Thought it'd be a hiphop kind of dance performance :(

IMG_9455

IMG_9459 IMG_9458

IMG_9462 IMG_9460

IMG_9463 IMG_9464

IMG_9466

IMG_9470
Edinburgh castle! #1 thing to do in Edinburgh accordingly to lonely planet again lol

Lonely planet books are my favourite when it comes to travelling!!

IMG_9476

IMG_9479

IMG_9480

IMG_9484

IMG_9486

IMG_9491

IMG_9492 IMG_9497

IMG_9499 IMG_9505
Nothing much to take as well in the castle cuz..... everything looks the same to me =.=

IMG_9512
lunch @ Nando's!
IMG_9515

IMG_9525

IMG_9527
#2 thing to do!! Watch the military tattoo!

IMG_9533
So nice uh the buildings like golden colour cuz of the sunset :D

IMG_9536 IMG_9541
LOOK AT THE AMOUNT OF PEOPLE GOING TO WATCH MILITARY TATTOO @_@

3
Military band!
4

IMG_9620 IMG_9621
IT WAS MAD FREEZING COLD in the night but thank god it wasn't raining

IMG_9628 IMG_9626

The rain only stopped on my last day there.... WHHUUTTT???!!
So the Royal Mile finally seemed more alive with more performers!!
IMG_9627

IMG_9630
See finally so crowded. Past few days were mehhh~

5

IMG_9633

IMG_9635

IMG_9648

IMG_9651

IMG_9654

IMG_9655
I merely wanted a picture of them then the tall guy asked me over to stand beside him, he even put his hat on me hehe!! :O I remembered a few others wanted to take with them as well but they didn't allow LOL.

IMG_9653 IMG_9658

IMG_9660 IMG_9661

IMG_9665 IMG_9666

IMG_9668 IMG_9669

IMG_9672 IMG_9674

IMG_9677
resting w my dad hehehehe

We had nothing much to do on the last day so it was just some last minute shopping at Urban Outfitters and H&M :)
Okay time to edit my Paris pictures hahaha I've been soooooo lazy!!!

No comments:

Post a Comment